Tuesday, March 3, 2009

~D!A~

aku kenal hati budimu, aku mengerti perasaanmu..
kau sukar menerima sesuatu yg baru dalam hidup..
aku mengajar engkau menghargai perasaan insan lain..
bukan hanya menghormati yang lebih tua..

kau memang istimewa,
istimewa dimataku..
keluargaku..

hingga 1 saat aku terkedu..
pengorbanan hati ini langsung di tolak ketepi..
dihumban ke longkang hatimu..
kau lakukannya tanpa menyedari ada hati yang terluka..

sungguh pun kata maaf hadir dari lidah,
namun luka yang kau tinggalkan sentiasa berdarah dalam hati..

ingin saja aku abadikan namamu di ruang ini..
namun aku sedar, aku xlayak untuk melakukannya..
mendengar namamu,aku rasakan aku ini kerdil..
hina..

wahai insan, kotak fikiran ini xpernah dapat melupakanmu..
baik buruk,kau tetap pernah aku sayangi..
kau tetap seorang anak yang soleh..
dan bakal bergelar suami kepada seseorang wanita,
bakal bergelar ayah kepada anak-nak yang comel..

kadang-kadang aku menjadi terlalu lemah untuk menerima kenyataan hidup..
lemah tanpa semangat seperti dulu….

No comments:

Post a Comment